Banner 980x90

Aptauja: Ventspilī pieaug ar centralizētās siltumapgādes pakalpojumu kvalitāti apmierināto cilvēku skaits

Rīga, 16.janv., LETA. Ventspils pilsētas pašvaldības darbu siltumapgādes pakalpojumu nodrošināšanā pozitīvi vērtē 72% aptaujāto, liecina sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS ataujas rezultāti, aģentūru LETA informēja "Ventspils siltums" sabiedrisko attiecību speciāliste Daiga Altenburga.

Salīdzinājumā ar 2017.gadu ar centralizētās siltumapgādes pakalpojumu kvalitāti apmierināto ventspilnieku skaits pieaudzis par 4,5 procentpunktiem.

Kopumā ar centralizētās siltumapgādes pakalpojumu kvalitāti Ventspilī pilnībā ir apmierināti turpat 29% aptaujāto. Savukārt 7% aptaujāto norādījuši, ka saņemtais siltumapgādes pakalpojums nav pietiekams un tas neapmierina.

Analizējot iedzīvotāju informētību par siltumenerģijas patēriņu, 2017.gadā un 2018.gadā iedzīvotāji biežāk nekā iepriekšējos gados norādījuši, ka ir informēti par siltumenerģijas patēriņu savā mājoklī. Pērn 35% aptaujāto norādījuši, ka zina precīzi, kāds ir siltumenerģijas patēriņš mēnesī par apkuri un tikai nedaudz mazāk - 34% atzinuši, ka zina to aptuveni. Savukārt 31% no aptaujātajiem, kuri izmanto centralizēto siltumapgādes pakalpojumu, aptaujā atzinuši, ka nezina kāds ir siltumenerģijas patēriņš viņu mājoklī.

Altenburga minēja, ka šāds rezultāts sasniegts, pateicoties ieviestajiem rēķiniem, ko pakalpojumu sniedzējs "Ventspils siltums" saviem klientiem ik mēnesi izsūta kopš 2016.gada sākuma, kad Ventspilī tika ieviesta jauna norēķinu kārtība par komunālajiem pakalpojumiem. Klientiem nosūtītajos rēķinos tiek norādīta informācija gan par dzīvojamās mājas kopējo siltumenerģijas patēriņu megatavstundās, gan katra dzīvokļa īpašuma patērēto siltumenerģiju apkurei un cirkulācijai. Bez tam, ik mēnesi ar detalizētu informāciju par centralizētai apkures sistēmai pieslēgto daudzdzīvokļu dzīvojamo māju siltumenerģijas patēriņu iedzīvotāji var iepazīties uzņēmuma "Ventspils siltums" mājaslapas sadaļā e-pakalpojumi.

Neskatoties uz iedzīvotāju apmierinātību par pašvaldības ieguldīto darbu siltumapgādes pakalpojumu nodrošināšanā, tomēr joprojām vērojama tendence, ka ne visi iedzīvotāji izprot siltumapgādes pakalpojuma sniegšanas un nodrošināšanas pamatprincipus, jo pakalpojums ir sadalīts divos posmos. Turklāt, katrā posmā ir savs atbildīgais - siltumapgādes komersants, kas ražo siltumenerģiju un piegādā to līdz daudzdzīvokļu dzīvojamo māju ievadiem, un dzīvojamās mājas apsaimniekotājs, kas uztur un apkalpo mājas iekšējo siltumapgādes sistēmu, uzsvēra Altenburga.

Lai paaugstinātu Ventspils pilsētas centralizētās siltumapgādes sistēmas efektivitāti, pērn vasarā tika veikta siltumtrašu rekonstrukcija, nomainot esošos cauruļvadus ar rūpnieciski izolētām caurulēm. Līdz ar to šobrīd Ventspils pilsētas siltumtīkli jau pilnā apmērā ir rekonstruēti ar rūpnieciski izolētām caurulēm, kas aprīkotas ar avārijas signalizāciju, lai ātri un nekļūdīgi noteiktu bojājuma vietu.

Savukārt Pārventas katlumājā - Talsu ielā 69 patlaban tiek būvēts dūmgāzu kondensators ar kura palīdzību siltums no dūmgāzēm tiks novadīts siltumapgādes sistēmā. Tādā veidā palielināsies ne tikai ar šķeldu saražotās siltumenerģijas apjoms, bet arī samazināsies nepieciešamais kurināmā apjoms.

Ņemot vērā faktu, ka kurināmā izmaksas arvien pieaug, kā viens no galvenajiem priekšnosacījumiem dūmgāzu kondensatora uzstādīšanai ir siltumenerģijas ražošanas efektivitātes paaugstināšana, kā rezultātā pastāv iespēja saglabāt siltumenerģijas ražošanas tarifu stabilu arī turpmākajos gados.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)