Banner 980x90

Ventspils brīvostai nav informācijas par Krievijas plānotajiem remontiem

Ventspils brīvostas pārvaldes rīcībā nav nekādas oficiālas informācijas par Krievijas plānotajiem sliežu ceļu remontiem Latvijas virzienā, aģentūrai LETA atzina brīvostas pārvaldnieks Imants Sarmulis.

Viņš norādīja, ka par plānotajiem sliežu ceļu remontiem un gaidāmajiem kravu plūsmas ierobežojumiem viņš uzzinājis no preses. "Man nav zināms ne par apjomiem, ne par virzieniem, tāpēc es labāk atturēšos no jebkādiem komentāriem, jo preses ziņas es nevaru komentēt," viņš sacīja.

Šī gada pirmajos septiņos mēnešos Ventspils ostā kravu apgrozījums samazinājies par 14,68% salīdzinājumā ar ostas termināļu darbības rādītājiem attiecīgajā periodā pērn.

Ventspils brīvostas pārvalde norāda, ka "īpaši negatīvi" kravu apgrozījuma dati ir AS "Baltic Coal Terminal" un AS "Kālija parks". AS "Baltic Coal Terminal" šogad pārkrauti 1,4 miljoni tonnu akmeņogļu, kas ir par 44% jeb par vairāk nekā vienu miljonu tonnu mazāk nekā pagājušā gada pirmajos septiņos mēnešos. "Katastrofāli rādītāji", pēc brīvostas pārvaldes teiktā, ir AS "Kālija parks", kur septiņos mēnešos pārkrauti 142 000 tonnu, kas ir par 88% jeb par vienu miljonu tonnu mazāk nekā pērn. "Šie apjomi ļoti lielā mērā atpaliek no termināļu jaudas, tāpēc šo termināļu darbs būtiski jāuzlabo," teikts brīvostas pārvaldes sniegtajā informācijā.

Jau ziņots, ka Krievija veiks Latvijas virzienā esošo sliežu remontu un divu mēnešu periodā būs ļoti ierobežota vilcienu plūsma, par to Krievijas dzelzceļa pārstāvji esot informējuši AS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz).

Kā vakar preses konferencē atzina LDz vadība, līdz ar to būtiski var tikt ietekmēts kravu tranzīts no un uz Krieviju, kā arī citām valstīm. Krievijas partneri pagaidām neesot informējuši, kuri sliežu posmi tiks remontēti.

Gan LDz, gan Satiksmes ministrijas vadības pārstāvji došoties uz Maskavu skaidrot situāciju, jo patlaban neesot arī skaidrs, no kura laika jāsāk skaitīt divu mēnešu periods un cik nopietni tiks ietekmētas kravu plūsmas. Zemāka ranga vadošie darbinieki Krievijas dzelzceļā esot informējuši, ka plūsma varētu tiks apturēta gandrīz 100%. Līdz ar to šajā gadījumā nebūtu runa tikai par ogļu kravām.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)