Ventspils pirmsskolas izglītības iestādēs un skolās plāno ieviest Antimobinga programmu

Rīga, 16.maijs, LETA. Ventspils pirmsskolas izglītības iestādēs un skolās plānots ieviest Antimobinga programmu, aģentūru LETA informēja Ventspils pilsētas Sociālā dienesta sabiedrisko attiecību speciāliste Kristiāna Sluģevica.

Mobinga jeb vienaudžu savstarpējā vardarbības problēmu risināšanas programma "Lielā dzīves skola" būs nodarbību cikls, kas paredzēts darbam ar bērniem vecumā no 4 līdz 8 gadiem. Sākot ar 2019./2020. mācību gadu, šo programmu ir plānots ieviest arī Ventspils pirmsskolas izglītības iestādēs un skolās.

Ventspils pilsētas Sociālā dienesta divas sociālās pedagoģes Kristīne Ļeščenko un Marija Davidovska ir šīs programmas ieviešanas iniciatores, realizējot jauniegūtās zināšanas pēc nodibinājuma "Centrs Dardedze" organizētajām apmācībām.

Apmācībās apgūtas jaunas darba metodes, kā veiksmīgi risināt vienaudžu savstarpējo vardarbību jeb mobingu. Šīs programmas izstrādes pamatā ir pārliecība, ka sociālemocionālo prasmju un pozitīvas uzvedības iemaņu apguve mazina vienaudžu savstarpējas vardarbības risku.

Sociālemocionālās prasmes ir emocionālo un sociālo prasmju kopums, kas palīdz bērnam veiksmīgi risināt dažādas dzīves situācijas un pilnvērtīgi attīstīties gan akadēmiskajā, gan sociālajā vidē. Tieši šīs prasmes ir kā atslēga mobinga mazināšanai skolā.

"Empātijas, emociju regulēšanas, problēmu risināšanas, attiecību veidošanas un pašnoteikšanās prasmes ir tās, kurām jāpievērš uzmanība ikdienas bērnu socializēšanās procesā savā klasē vai pirmsskolas izglītības iestādes grupiņā. Pievēršot pastiprinātu uzmanību šo prasmju apguvei, bērni būs ne tikai laimīgāki un veselāki, bet arī spēs labāk mācīties un tiks radīta drošāka izglītības iestādes vide," stāsta sociālās pedagoģes.

Antimobinga programma "Lielā dzīves skola" ir nodarbību cikls, kuras laikā bērni kopā ar pedagogu izstrādā savas klases/grupas noteikumus, un mācās atšķirt mobingu no konflikta un sūdzēšanos no palīdzības lūgšanas, pārrunā, kā katrs bērns jūtas un ko var kopīgi darīt, lai palīdzētu viens otram ikdienas situācijās. Bērni mācās arī novērtēt viens otra stiprās puses un saprast, ka mēs katrs esam īpašs.