Banner 980x90

Biznesa inkubatora veiksmes stāsts - Kurzemes Democentrs

Novembrī apaļu jubileju svinēja ne vien Latvija, bet arī Ventspils Augsto tehnoloģiju parka (VATP) Biznesa inkubatora uzņēmums SIA "Kurzemes Democentrs", kam šogad apritēja viens gads kopš darbības uzsākšanas, pilsētas informācijas portālu Ventspils24.lv informēja Ventspils Augsto tehnoloģiju parka Sabiedrisko attiecību speciāliste Madara Grinvalde.

Par uzņēmuma gada laikā gūtajiem panākumiem, atziņām un turpmākajiem nākotnes plāniem intervijā stāsta Kurzemes Democentra valdes priekšsēdētājs Gvido Grīnbergs.

1.Tik tikko Kurzemes Democentram apritējusi gada jubileja – vai vari pastāstīt, kā viss sākās? Kā radās ideja par Kurzemes Democentru?

Kurzemes Democentrs tika izveidots pārrobežas projekta ietvaros, kur galvenais tā virzītājs bija Ventspils Augsto tehnoloģiju parks. Pēcāk grupa entuziastu saskatīja šajā projektā biznesa iespējas, un tika izveidots SIA "Kurzemes Democentrs", kas šobrīd darbojas neatkarīgi interaktīvu ekspozīciju un risinājumu ražošanas jomā.

"Kurzemes Democentrs" pamatā darbojas četros virzienos – ražo interaktīvas ekspozīcijas, instalācijas un risinājumus, piedāvā biznesa klientiem izstrādāt produktu demonstrāciju risinājums, bērniem un jauniešiem organizē tehniski radošās darbnīcas un tehnsikās jaunrades dienas, kā arī uzņem viesus savā nelielajā interaktīvajā zinātnes centrā Ventspilī.

2. Pēdējā gada laikā Kurzemes Democentra vārds kļuvis pazīstams ne vien Ventspilī, bet arī Latvijas mērogā. Pastāsti, lūdzu, īsumā par Jūsu 2013.gada īstenotajiem projektiem, aktivitātēm un sasniegumiem.

Visplašāko publicitāti iemantoja interaktīvā izstāde zinātnes centrā "Kas ir mūzika", kas kļuva par populāru apskates objektu Ventspils iedzīvotāju un viesu vidū. Pavisam tūrisma sezonā to apmeklēja vairāk kā 5000 cilvēku. Tāpat pavasarī un vasarā vairākkārt bērniem un jauniešiem organizējām Tehniskās jaunrades dienas; mūs varēja sastapt dažādos Ventspils un Kuldīgas svētkos, kā arī izglītības iestādēs.

Šogad ar saviem produktiem esam piedalījušies arī vairākās izstādēs. Sadarbojoties ar Ventspils Tūrisma un informācijas centru un Ventspils Tehnikumu, piedalījāmies izstādēs Balttour 2013 un Skola 2013, savukārt novembrī sadarbībā ar VATP un Biznesa inkubatoru trīs savus produktus prezentējām starptautiskajā IKT izstādē Riga Comm 2013.

Cieša sadarbība ir izveidojusies ar daudziem klientiem, izstrādājot un izīrējot interaktīvas ekspozīcijas, izstrādājot dažādiem uzņēmumiem to produktu demonstrāciju versijas vai demonstrāciju risinājumus, kā arī organizējot dažādos publiskos pasākumos tehniskās jaunrades dienas un tehniski radošās darbnīcas.

Esam atzinīgi novērtēti arī vairāku projektu un apbalvojumu ietvaros, piemēram, Kurzemē ražoto produktu izstādē "Elementi 2013", Vācijas Tautsaimniecības balvas un projekta "LMT Ventspilij" ietvaros.

3. Šogad tikāt izvirzīti "Lielā Jēkaba 2013" nominācijai "Jaunais Kurzemes tūrisma produkts 2013". Kāpēc Tavuprāt tikāt izvirzīti šai nominācijai? Cik daudz apmeklētāju pēdējā gada laikā, ja tas nav noslēpums, ir iepazinušies ar Kurzemes Democenta interaktīvo izstādi?

Izvirzīšana šai nominācijai bija liels pārsteigums un gods. Esam pateicīgi, ka mūsu darbību ir novērtējuši gan pilsētas iedzīvotāji, gan viesi un pat nozares profesināļi. Manuprāt, tikām izvirzīti šai nominācijai, jo šajā sezonā Democentrs piedāvāja atšķirīgu un Latvijā vēl ne tik populāru iespēju – Ventspilī apmeklēt interaktīvu zinātnes centru, kas savā ziņā izaicināja ikviena apmeklētāja uzskatus par to, kas ir muzejs un izstāde. Interaktīvais zinātnes centrs sniedz iespēju uzzināt daudz jauna, nevis pasīvi aplūkojot eksponātus, bet gan aktīvi iesaistoties, līdzdarbojoties, spiežot pogas, spēlējot gaisa ģitāru un bungas un darot daudz citu aizraujošu lietu. Šeit konkrētu formu, izskatu un risinājumu iegūst skolā vai dzīvē tikai teorētiski dzirdētas un apgūtas lietas.

Tūrisma sezonas laikā mūs apmeklēja vairāk kā 5000 apmeklētāju, bet visa 2013.gada laikā ap 8000 apmeklētāju.

4. Šobrīd aktīvā sezona ar apmeklētājiem ir noslēgusies. Vari pačukstēt, ko plānojat saviem apmeklētājiem piedāvāt jaunajā sezonā?

To, vai nākamgad uz Ventspili ceļos jauna interaktīva izstāde, pagaidām vēl pateikt nevaram, jo tas nav atkarīgs tikai no Kurzemes Democentra vien. Bet jau tagad domājam par to, kā pārsteigt ventspilniekus un pilsētas viesus jaunajā tūrisma sezonā. Par šo noteikti sekos papildu infromācija, tiklīdz būs zināms kas vairāk, tāpēc aicinām savus apmeklētājus aktīvi sekot līdzi mums sociālajos tīklos, kur vienmēr operatīvi ievietojams visas aktualitātes. Varam pačukstēt, ka tur mūsu sekotāji atradīs arī daudz citas interesantas lietas, faktus, video, bilžu galerijas un zinātniskus, mājās veicamus eksperimentus.

5. Kādas ir galvenās atziņas / mācības, ko esi guvis pirmajā Kurzemes Democentrs darbības gada laikā?

Ja runājam par atziņām, kādas esmu guvis šī gada laikā, tad noteikti jāmin spēcīgas un uzticamas komandas izveidošana. Kad dibināju uzņēmumu, pirmos mēnešus biju vienīgais darbinieks. Tūrisma sezonā, kad apmeklētājiem bija atvērta izstāde, kopā komandā bija jau 7 cilvēki. Šķiet, beidzot ir izveidota tiešām laba un spējīga komanda, kurai var uzticēties un ļaut strādāt patstāvīgi. Risks, pieņemot darbā jaunus darbiniekus, ir attaisnojies; varam realizēt vairāk un daudz ambiciozākus projektus. To noteikti varu ieteikt arī citiem jaunajiem uzņēmējiem – bizness ir risks, taču tas sniedz arī savu devu adrenalīna un, galvenais, gandarījumu.

Kad studēju, mums mācīja – pēc absolvēšanas ir jārada jaunas darba vietas, nevis jāaizpilda esošās. Šķiet, esmu šo mācību ņēmis vērā. Pārsvarā nodarbinām Ventspils Augstkolas absolventus, dodot iespēju uzsākt sava profesionālā darba gaitas un iegūt pieredzi.

Tikpat svarīgi kā izveidot spēcīgu un uzticamu komandu, ir atrast un izvēlēties uzticamus sadarbības partnerus un piegādātājus, kuri nepievils ar izpildes termiņiem un izdarīs visu vislabākajā kvalitātē un pēc labākās sirdsapziņas.

Ir gūtas arī citas vērtīgas mācības, piemēram, kā pareizi plānot savu laiku, paredzēt projektu izpildes laiku, u.c.

6. Kāda loma ir bijusi VATP Biznesa inkubatoram Kurzemes Democentrs attīstības sākumā? Tavs novēlējums citiem BI uzņēmumiem, kas tikai nesen ieinkubējušies?

Kurzemes Democentra attīstībā VATP Biznesa inkubatoram bijusi milzīga nozīme, jo, izmantojot Biznesa inkubatora sniegtos pakalpojumus, saņemam atbalstu gan telpu īrei, gan aprīkojumam. Tāpat izmantojam arī papildu atbalsta instrumentus mārketingam, tirgus pētījumiem un potenciālo sadarbības partneru identificēšanai. VATP inkubatorā strādā ārkārtīgi atsaucīgi savas jomas profesionāļi, pie kuriem var vērsties pēc dažādiem padomiem vai informācijas. Regulāri tiek rīkoti semināri, kontaktbiržas un tikšanās, tādejādi apmācot jaunos uzņēmējus un sniedzot tiem arvien jaunas zināšanas.

Jaunajiem uzņēmējiem, kuri nesen inkubējušies, varu novēlēt tikai vienu – nezaudējiet ticību savai idejai, esiet gatavi strādāt ar maksimālu atdevi un izmantojiet iespējas, kuru apkārt ir patiesi daudz, atliek tās tikai saskatīt!

Par godu Ventspils virtuālās vēstniecības www.visitventspils.com divu gadu jubilejai Ventspils Tūrisma informācijas centrs sadarbībā ar Kurzemes Democentru laidis klajā divas virtuālās spēles "Ventspils dārgumi" un "Atklāj Ventspili!", kas ļauj spēlētājiem savā īpašumā iegūt slavenos Ventspils ventus. Pirmajā ventu maratonā spēles tika izspēlētas 3252 reizes, kopumā uzkrājot 341815 ventus spēlētāju kontos. Šobrīd izstrādes procesā ir vēl 4 spēles, kas publiski būs pieejamas jau līdz gada beigām. Ar Kurzemes Democentrs veikumu varat iepazīties šeit.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)