Banner 980x90

Latvijas iedzīvotāji vieni no aktīvākajiem internetbankas lietotājiem ES

Foto: AFP/ LETA
Foto: AFP/ LETA
Latvijas iedzīvotāji ir par ceturtdaļu aktīvāki internetbankas lietotāji nekā vidēji Eiropas Savienības (ES) iedzīvotāji - Latvijā banku pakalpojumus tiešsaistē lieto 81%, kamēr ES tikai 57% iedzīvotāju.

Latvija jau otro gadu ieņem 6.vietu reģionā. Vēl aktīvāk internetbanka tiek lietota tikai Skandināvijā un Igaunijā, liecina 2016.gada Eiropas Komisijas "Digitālās ekonomikas un sabiedrības indekss" (DESI).

"Latvija uz citu valstu fona izceļas ar augstas kvalitātes internetbankām, kas ir pat funkcionālākas nekā citās indeksa līdervalstīs - Somijā, Zviedrijā, Dānijā, Nīderlandē. Elektroniska banku pakalpojumu saņemšana ļauj ietaupīt budžetu un veicina dažādu tautsaimniecības nozaru attīstību, piemēram, veiksmes stāsts ir IT nozare - uzņēmumi, kas guvuši pieredzi internetbanku izstrādē Latvijā, tagad turpina iesākto, eksportējot šos augstās pievienotās vērtības pakalpojumus," paziņojumā medijiem skaidro Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents Mārtiņš Bičevskis.

Reālais internetbanku lietotāju skaits Latvijā ir pat vēl lielāks - 97% banku klienti izmanto internetbanku attālināto maksājumu veikšanai, tikai 3% tos veic klātienē banku filiālēs. Latvijas Komercbanku asociācijas dati rāda, ka iedzīvotāju paradumi būtiski mainījušies pēdējo desmit gadu laikā - vēl 2005.gadā 46% maksājumu tika veikti filiālēs, 2010.gadā papīra formā veikti 10% maksājumu, bet 2013.gadā vien 5%. Internetbankas ir pieejamas visām bankām Latvijā.

"Interneta lietošana būtiski aktivizējas, jo tajā cilvēki risina savas ikdienas vajadzības. Līdz ar to likumsakarīgi pieaug arī internetbankas un mobilās lietotnes izmantošana - indeksa dati parāda, ka gada laikā Latvijā internetbankas lietotāju skaits pieaudzis par 6%. Turklāt palielinās finanšu pakalpojumu klāsts, kas pieejams digitāli - un cilvēki tos arvien vairāk lieto: ne tikai veic maksājumus un pārskaitījumus, bet arī iegādājas pakalpojumus, veic izmaiņas līgumos, sazinās ar banku attālināti," skaidro "Swedbank" Digitālo servisu daļas vadītāja Diāna Dubova.

Latvija publisko e-pakalpojumu lietošanā gada laikā ir kāpusi par četrām pozīcijām, kas ierindo valsti 14.vietā ES. Iedzīvotājiem ir iespēja izmantot elektroniskos pakalpojumus, autorizējoties to saņemšanai ar internetbanku, piemēram, vienotajā valsts un pašvaldību portālā "Latvija.lv", kur pieejami vairāki desmiti e-pakalpojumu, Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā, "Latvenergo" klientu portālā, "Latvijas Gāze", "Lattelecom" un arī privāto pakalpojumu sniedzēju "Latvijas Mobilais telefons" un "Tele2" portālos.

"Latvijas iedzīvotāju paradumus lietot publiskos elektroniskos pakalpojumus zināmā mērā veicinājusi to pieejamība jeb iespēja ērti, bez papildus ieguldījuma ar jebkuru internetbanku autorizēties to saņemšanai. Prognozējams, ka e-pakalpojumu lietotāju skaits tikai palielināsies un nākotnē gan valsts, gan pašvaldības arvien vairāk izjutīs pieprasījumu pēc jauniem pakalpojumiem," norāda "DNB bankas" Mārketinga un komunikācijas pārvaldes vadītājs Kristians Pudans.

 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)