Banner 980x90

LVC: Jaunā velosatiksmes infrastruktūras standarta prioritātes ir pilsētvide un drošība

Foto: Pilseta24.lv
Foto: Pilseta24.lv

Jaunā valsts standarta velosatiksmes infrastruktūrai prioritātes ir pilsētvide un drošība, šodien Rīgas velokonferencē sacīja VAS "Latvijas Valsts ceļi" pārstāvis Aigars Šarpņicks.

Kā stāstīja Šarpņicks, jaunais standarts paredz virkni grozījumu ceļa zīmju un apzīmējumu standartā. Piemēram, par priekšā esošu velosipēdistu ceļu autovadītāji tiks brīdināti, pirms veloceliņa uzstādot vēl vienu "Dodiet ceļu" zīmi ar papildplāksnīti. Savukārt par rekomendējošās velojoslas klātbūtni atgādinās piktogramma - nepārtraukta līnija trīs centimetru platumā.

"Ir definēts, kas ir gājēju un velosipēdistu ceļš. Gājējiem ir sava telpa, velosipēdistiem - sava, kas ir atdalīta no mehāniskiem transportlīdzekļiem," stāstīja Šarpņicks. Tiks noteikts arī, ka velosipēdistiem jāizvēlas tāds ātrums, lai vajadzības gadījumā būtu iespējams apstāties. Savukārt, šķērsojot gājēju pāreju ar velosipēdu, velosipēdistam jāatceras, ka viņam nav prioritāte. "Visiem satiksmes dalībniekiem ir kopā jādomā par braukšanas kultūru," sacīja LVC pārstāvis.

Šarpņicks norādīja, ka standartā nebūs rakstīts par visām situācijām, kādas ceļu satiksmē var gadīties, tālab gan autovadītājiem, gan velosipēdistiem, gan gājējiem uz tām būs jāskatās plašākā mērogā.

Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāvis Ziedonis Lazda sacīja, ka pie jaunā velosatiksmes infrastruktūras standarta pamatīgi strādāts, jo līdz šim nebija noteikumu, kas regulētu veloinfrastruktūru pilsētā.

"Ar noteikumiem ir tā - tie visu laiku tiek pilnveidoti. Būtu ideāli radīt tādu infrastruktūru, lai nav jāskatās satiksmes noteikumu grāmatā," sacīja Lazda.

Kā ziņots, standarta izstrādē piedalījās "Latvijas Valsts ceļi", Ceļu satiksmes drošības direkcija, Latvijas Riteņbraucēju apvienība, SIA "Elmāra Daniševska birojs" un Rīgas domes Satiksmes departaments.

Standarts "Velosatiksme" nebūs noteikts kā obligāts, un jebkurš pasūtītājs varēs brīvi noteikt tā piemērošanu. Vienlaikus tas būs vienīgais šāda veida dokuments, kurā ir apkopota citu valstu labākā pieredze un risinājumi un kurā balstīt velosatiksmes infrastruktūras projektēšanu. Jaunais standarts ir nosūtīts Standartizācijas birojam, un paredzams, ka tiks apstiprināts nākamā gada sākumā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)