Banner 980x90

SM bažījas, ka sabiedriskās organizācijas nav ieinteresētas rast "Rail Baltica" labāko variantu

Satiksmes ministrija (SM) novērtē iedzīvotāju un sabiedrisko organizāciju augsto ieinteresētību "Rail Baltica" projekta realizācijā, taču uzsver, ka pamatu visatbilstošākajam lēmumam var dot visu veidu inženiertehniskā izpēte, tostarp ģeoloģiskā, dzelzceļa izbūves tehnoloģiju novērtējums un ekonomiskā analīze, aģentūru LETA informēja ministrijā.

Vienlaikus ministrija uzsver, ka saprot un ņem vērā iedzīvotāju satraukumu par jebkura veida ietekmi uz viņu interesēm gan attiecībā uz apkārtējo vidi, gan īpašuma kompensācijām un citiem aspektiem.

Ņemot vērā biedrības "Āgenskalns - mūsu mājas" ielūgumu ministram 15.septembrī piedalīties tās organizētā sapulcē par Āgenskalna tuneli, kas ministra un SM ieskatā varētu veidot konstruktīvu diskusiju par jautājuma būtību, rodoties bažas, ka sabiedriskās organizācijas pašreizējās publiskās aktivitātes, iespējams, nav vērstas uz "Rail Baltica" attīstības labāko risinājumu meklēšanu kopā ar izpētes veicējiem, bet citu motīvu vadītas.

Pašlaik tiekot veikts projekta "Rail Baltica" ietekmes uz vidi novērtējums. SM, dodot uzdevumu "Rail Baltica" trases izpētes veicējiem, uzdevusi izanalizēt visus iespējamos trases izbūves variantus, tostarp Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas savienojumu ar lidostu "Rīga".

Posmā Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija-lidosta "Rīga" sarežģīts un tehniski komplicēts uzdevums esot "Rail Baltica" trases šķērsojums ar esošo dzelzceļu virzienā uz Jelgavu. Tā iemesla dēļ pētnieki esot izvirzījuši turpmākai analīzei vairākus variantus, tajos iekļaujot arī tuneli zem esošā dzelzceļa vai taisnāku tuneli caur Āgenskalnu.

Pamatu visatbilstošākajam lēmumam varot dot visu veidu inženiertehniskā izpēte, dzelzceļa izbūves tehnoloģiju novērtējums un ekonomiskā analīze. Minētās darbības tiekot veiktas ietekmes uz vidi novērtējuma gaitā, un sākotnējie analīžu rezultāti būs zināmi šī gada septembrī, sagatavojot ietekmes uz vidi ziņojumu.

SM aicina biedrību sadarboties ar izpētes veicējiem un sev zināmo informāciju sniegt arī pētniekiem, kuri šobrīd tieši nodarbojas ar ietekmes uz vidi novērtējumu. "Rail Baltica" projekta izpētes laikā vairākās pašvaldībās ir izveidotas sabiedriskas interesentu grupas, kas sadarbībā ar izpētes veicējiem cenšas rast gan pašvaldībai un iedzīvotājiem, gan projektam labākos risinājumus.

Patlaban projektam pieteiktais finansējums no Eiropas Savienības (ES) fondiem ir 238 miljoni eiro. Kopējās projekta pirmās kārtas izmaksas ir 294 miljoni eiro. Tie ir līdzekļi, ko paredzēts ieguldīt galvenokārt ap "Rail Baltica" trases transporta infrastruktūru esošās Rīgas pilsētas daļas attīstībā. Projekta pirmā kārta ietver intermodāla pasažieru termināla izveidi Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijas rajonā, maksimāli iespējamā savienojuma izveidi ar lidostu un lidostas dzelzceļa pasažieru termināla izveidi.

Ap 30 cilvēku pulcējušies pie Ministru kabineta, lai piketētu pret pazemes tuneļa izbūvi Āgenskalnā, kas paredzēts vienā no "Rail Baltica" trases variantiem, novēroja aģentūra LETA.

Starp klātesošajiem ir vairāki jaunieši, kuri uzvilkuši baltus kreklus, uz kuriem uzdrukāts "NĒ Āgenskalna tunelim". Viens no jauniešiem Elvis Sadovskis aģentūrai LETA pastāstīja, ka viņi brīvprātīgā kārtā darbojas biedrībā "Āgenskalns - mūsu mājas", aicinot nepieļaut pazemes tuneļa izbūvi un vācot arī parakstus pret tuneļa izbūvi. Sadovskis pastāstīja, ka visi jaunieši nav no Āgenskalna, tomēr aktīvi iestājas par iniciatīvu nepieļaut tuneļa izbūvi.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)