Banner 980x90

SPRK: Par gaidīšanas režīmā pavadīto zvana laiku ir jāmaksā

Ilustratīvs foto/ Foto: Pilseta24.lv
Ilustratīvs foto/ Foto: Pilseta24.lv

Par gaidīšanas režīmā pavadīto zvana laiku ir jāmaksā, aģentūru LETA informē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).

Kā vēsta SPRK, lai izvairītos no situācijām, kad par elektronisko sakaru pakalpojumiem tiek saņemti negaidīti lieli rēķini, SPRK atgādina, ka zvani gaidīšanas režīmā ir uzskatāmi par veiktu sarunu un par gaidīšanas režīmā pavadīto laiku tiek piemērots tāds pats tarifs kā par jebkuru sarunu.

Zvanītājs maksā par zvanu gaidīšanas režīmā, kura laikā tiek atskaņota mūzika vai automātiskā režīmā sniegti paziņojumi, uzsver SPRK.

"Uzņēmumi, kuriem ir liels ienākošo zvanu skaits, piemēram, ārstniecības iestādes, bieži vien izvēlas zvanu centra risinājumus," stāsta SPRK komunikācijas nodaļas vadītāja Inese Krūmiņa. "Zvanu centra risinājumi ir daudzveidīgi, taču reizēm nākas saskarties arī ar situācijām, kad vienlaicīgi ir ļoti liels ienākošo zvanu skaits un ierobežoti personāla resursi, kas zvanus apkalpo."

"Kamēr zvanu centra darbinieks nevar atbildēt uz izsaukumu, zvanu centra iekārta klientam atskaņo mūziku vai kādu paziņojumu. Šādā situācijā zvanu centra iekārta imitē paceltu klausuli, un rezultātā sākas sarunas tarifikācija. Līdzīgi ir arī ar auto atbildētājiem un faksa aparātiem," skaidro Kalniņa.

Viņa uzsver, ka gaidīšanas režīms ir uzskatāms par veiktu sarunu un par gaidīšanas režīmā pavadīto laiku zvanītājam jāmaksā atbilstoši tarifiem, kādus elektronisko sakaru pakalpojuma sniedzējs piemēro par sarunām, un maksas apmērs ir atkarīgs no izvēlētā tarifu plāna.

"Protams, var būt arī situācijas, kad par gaidīšanas režīmu nav jāmaksā, ja to pieļauj izvēlētais tarifu plāns, piemēram, fiksējot konkrētu mēneša maksu par neierobežotu zvanu apjomu," piebilda Kalniņa. "Tomēr, ja tarifu plāns ir noteikts kā maksa par zvana minūtēm, tad iedzīvotājiem ir jāapzinās, ka nāksies apmaksāt gaidīšanas režīmā veiktos zvanus."

Par klientiem draudzīgiem pakalpojumu sniedzējiem var uzskatīt tos, kuri pakalpojumu pieteikumiem izmanto astoņsimtās (800) sērijas numurus. Zvanot uz astoņsimtās sērijas numuriem, iedzīvotāji par sarunu nemaksā, jo elektronisko sakaru pakalpojumu apmaksu šajā gadījumā nodrošina pakalpojuma sniedzējs. Normatīvie akti gan nenosaka obligātu pienākumu šādus numurus izmantot, kā arī normatīvie akti nereglamentē gaidīšanas režīma ilgumu un zvanu centru darbību.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)