Ventspilī apdrukājama iepakojuma materiāla izstrādē ražotājs "Immer Group" investējis pusmiljonu eiro

"Immer Digital" elastīgo iepakojumu ražotne.

Ventspils, 7.sept., LETA. Fleksiblo iepakojumu ražotājs "Immer Group" investējis pusmiljonu eiro, izstrādājot iepakojuma materiālu, kura digitālo apdruku paredzēts veikt Ventspils ražotnē "Immer Digital", aģentūru LETA informēja SIA "Immer Group" prezidente Irina Mirošņika.

Pēc viņas teiktā, inovatīvais un pilnībā pārstrādājamais fleksiblais iepakojuma materiāls izstrādāts uzņēmuma izpētes centrā. Jaunais produkts esot piemērots jau esošajām ražošanas iekārtām un apdrukas tehnoloģijām. Materiāla ražošanu un apdruku fleksogrāfijas tehnoloģijā veiks rūpnīcā "Immer Ukrplastik" Ukrainā, savukārt digitālā druka realizējama ražotnē "Immer Digital" Ventspilī.

Inovatīvais iepakojuma materiāls izgatavots no polimēra, taču tam piemīt papīra taktilās un vizuālās īpašības. Jaunais produkts atbilst visām mūsdienu iepakojuma funkcionālajām prasībām un ir pilnībā drošs dažādu pārtikas produktu iesaiņošanai, skaidroja uzņēmumā. Atšķirībā no kombinētajiem materiāliem, kuros tiek izmantots papīrs un plēve, "Immer Group" izstrādātais materiāls ir videi draudzīgs un pilnībā atbilst Eiropas Savienības prasībām - to iespējams pārstrādāt, turklāt tā ražošanai nepieciešams mazāk resursu, skaidroja uzņēmumā.

Vaicāta par jaunā produkta potenciālajiem noieta tirgiem, Mirošņika norādīja: "Drošība saskarsmē ar pārtiku, garāki produktu derīguma termiņi un pārstrādes iespējas ir argumenti, kas svarīgi visos ekonomiski attīstīto valstu tirgos."

Uzņēmuma direktore skaidroja, ka fleksiblā jeb elastīgā iepakojuma pieprasījums pasaulē turpina pieaugt. Tirgus izpētes uzņēmuma "Canadean" aplēses liecinot, ka jau 2018.gadā globālajos mazumtirdzniecības pārtikas tirgos fleksiblais iepakojums veidos vairāk nekā 53% pārtikas produktu iepakojuma tirgus. Savukārt saskaņā ar tirgus konsultanta "Smithers Pira" aplēsēm, esot sagaidāms, ka 2020.gadā salīdzinājumā ar 2015.gada datiem pieprasījums pēc fleksiblā iepakojuma būs pieaudzis par 20% un naudas izteiksmē sasniegs 248 miljardus ASV dolāru (207 miljardus eiro), padarot fleksiblā iepakojuma izmantošanu par vienu no visstraujāk augošajām iepakojuma nozarēm.

"Kā vienu no potenciāli ieinteresētākajiem tirgiem varam minēt Skandināvijas valstis, kur iepakojuma videi draudzīgais aspekts ir ļoti svarīgs," piebilda Mirošņika.

Ukrainas kapitāla uzņēmums "Immer Digital" dibināts 2015.gada beigās ar mērķi Ventspilī ražot elastīgo iepakojumu pārtikas un nepārtikas precēm. "Immer Digital" ir otrā uzņēmumu grupas "Immer Group" ražotne. Elastīgo polimēru iepakošanas materiālu rūpnīca Ukrainā "Immer Ukrplastic" nodrošina ražošanas ciklu no granulām un krāsām līdz gataviem materiālu ruļļiem un maisiem. "Immer Ukrplastic" klientu vidū ir starptautiski uzņēmumi - "Coca Cola", "Nestle", "JDE", "Kraft", "Mondalez" u.c.

AS "Immer Digital" pamatkapitāls ir 1 406 600 eiro. 2016.gadā uzņēmums strādāja ar 19 531 eiro apgrozījumu un 255 878 eiro zaudējumiem, liecina "Firmas.lv" informācija.