Ventspilī taps divas jaunas piestātnes un sauskravu terminālis

Eiropas Komisija 25.augustā pieņēma lēmumu par publiskā finansējuma - vairāk kā 16 miljonu latu - piešķiršanu Ventspils ostas infrastruktūras attīstības projektu līdzfinansēšanai, informē Inga Ieviņa, Mārketinga un attīstības nodaļa, sabiedrisko attiecību vadītāja.
"Nākamo trīs gadu laikā Ventspils ostā taps divas jaunas piestātnes un terminālis, kas gan nostabilizēs Ventspils ostas kā lejamkravu pārkraušanas vietas pozīcijas, gan ļaus spert nozīmīgu soli kravu apgrozījuma palielināšanā Ventspilī," norāda Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.
"Projektiem "Ventspils brīvostas sauskravu termināļa būvniecība" un "Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstība" būs būtisks tautsaimniecības attīstības efekts kā uz Ventspils pilsētu, tā visu reģionu kopumā," saka A.Lembergs, stāstot par paredzamajiem ieguvumiem. Jaunajos objektos plānots vairāk kā 70 jaunu darbavietu, bet vairāki simti jaunu darbavietu projektu rezultātā veidosies netieši - saistītajās nozarēs.
Būtiski, ka projektu īstenošana ļaus apgūt un sakārtot neizmantotās teritorijas Ventspilī. Piestātnes Nr.12 ģenerālkravām un beramkravām būvniecība ļaus attīstīt māju moduļu celtniecības ražotni un atrisinās tāda veida kravu loģistikas jautājumu. Piestātne Nr.35 lejamkravām aizstās molu Nr.1, kas ir fiziski nolietojies un kravu apstrādei vairs nav izmantojams, tādējādi nostiprinot Ventspils ostas pozīcijas lejamkravu apkalpošanā. Savukārt, jaunais sauskravu terminālis ļaus attīstīt un paplašināt kokmateriālu pārkraušanu ostā. Gan kokmateriālu pārkraušanai, gan ģenerālkravu apkalpošanai nepieciešama lielāka platība un jaunais terminālis to dos. Kravu apgrozījums ostā projektu īstenošanas rezultātā varētu palielināties par apmēram vienu miljonu tonnu.
Visus projektos "Ventspils brīvostas sauskravu termināļa būvniecība" un "Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstība" paredzētos darbus - sauskravu termināļa, piestātnes Nr.12, piestātnes Nr.35 un ostas kanāla nostiprinājuma izbūvi - plānots veikt līdz 2014.gada beigām. Plānotais ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums projektam ir ap 16,5 miljoniem latu, bet kopējās investīcijas plānotas vairāk kā 30 miljonu latu apmērā, norāda Inga Ieviņa.