Ventspils brīvostas flotes kuģiem uzstādīta degvielas kontroles sistēma
Degvielas kontroles sistēma fiksē motora darba stundas un precīzu degvielas izlietojumu. Kā skaidroja brīvostas pārvaldē, šī informācija palīdz plānot degvielas iegādi, kā arī noteikt kuģa motora profilaktisko remontu laikus - piemēram to, kad mainīt motora eļļu, siksnas u.c. detaļas.
Augstā precizitāte ir iespējama, jo degvielas sistēmā ir uzstādīts plūsmas mērītājs, kas ir savienots ar borta datoru, kas savukārt reizi stundā nosūta informāciju uz serveri, izmantojot mobilos sakarus. Tālāk attiecīgie mērījumi ir pieejami datora programmā. Šī sistēma palīdz veikt arī aprēķinus par efektīvāko degvielas izlietojumu, ar kādu ātrumu kuģim ir ekonomiski izdevīgāk pārvietoties pa akvatoriju, veicot darba uzdevumus, skaidroja Ieviņa.
Pateicoties šai sistēmai, savlaicīgi izdodas novērst arī tehniskas problēmas, kas citādi netiktu tik ātri konstatētas, norādīja brīvostas pārvalde. Šī gada sākumā zemes sūcējam "Dzelme" degvielas kontroles sistēma abiem kuģa dzinējiem uzrādīja dažādu slodzi un degvielas patēriņu. Izpētot iegūtos datus, tika sākta problēmas meklēšana. Ar pašiem kuģa dzinējiem viss bija kārtībā. Tika pieaicināti ūdenslīdēji, kuri, apsekojot kuģi zem ūdens, konstatēja, ka vienai no dzenskrūvēm bija nolūzušas smēlējlāpstas. Tika veikti remontdarbi un atjaunota dzenskrūve. Ja nebūtu šo datu par dažādo degvielas patēriņu, šī problēma netiktu tik savlaicīgi konstatēta un kuģis turpinātu nelietderīgi izmantot dzinēja jaudu un degvielu, skaidroja Ieviņa.
Ventspils brīvostas pārvalde 2016.gada maijā kā pirmajam degvielas kontroles sistēmu uzstādīja ekskursiju kuģītim "Hercogs Jēkabs". Jūlijā šī sistēma tika uzstādīta atkritumu savācēju kuģiem "Rinda" un "Svēte", augustā - zemes sūcējam "Dzelme", savukārt decembrī – hidrogrāfijas kuģim "Kapteinis Orle", piesārņoto ūdeņu savācējkuģiem "Venta" un "Užava", ūdenslīdēju kuģim "Neptūns" un peldošajam celtnim "PPC-41". Šogad sistēmu plānots uzstādīt vēl diviem loču kuģiem "Ronis" un "Kaija".
Uz sarakstu