Banner 980x90

VNT satrauc Ventspils ostā pārkrauto kravu apjomu krišanās

Ventspils24.lv
Ventspils24.lv
SIA "Ventspils nafta" termināls" (VNT) šī gada pirmajos piecos mēnešos ir pārkrāvusi 3,8 miljonus tonnu naftas produktu, kas ir par 27% mazāk kā šajā periodā pērn.

Kā pilsētas informācijas portālu Ventspils24.lv informēja AS "Ventspils nafta" komunikācijas konsultante Ketija Strazda, nepastāvība naftas tirgū, ostas veiktspēja, naftas produktu transportēšanas izmaksas uz termināli, termināļa darbības efektivitāte un attīstības iespējas būtiski ietekmē termināļa spēju piesaistīt kravu plūsmas. Gadu gaitā VNT ir ieguldījis ievērojamas pūles piedāvāto pakalpojumu uzlabošanā, tādējādi mūsdienu konkurētspējīgajā vidē uzņēmums jūtas stabili.

VNT ģenerāldirektors Larss Panclafs saka: "Kopš termināļa vadības maiņas 2006.gadā esam cītīgi strādājuši, lai veicinātu uzņēmuma sniegumu atbilstoši nozares augstajiem kvalitātes standartiem. Mēs pastāvīgi domājam par VNT ilgtspējīgu attīstību, meklējot arvien jaunus veidus, kā papildināt piedāvāto pakalpojumu klāstu un nodrošināt stabilus pārkraušanas apjomus."

Biznesa ietekme uz vidi ir būtisks jautājums, kuru bieži izceļ Ventspils pašvaldības iestādes. VNT kā uzņēmums pilnībā apzinās tā lomu un pienākumus attiecībā uz vides aizsardzību, tāpēc tagad, kad vienošanās par zemi ar AS "Ventbunkers" ir panākta, VNT aktīvi rīkojas, lai uzstādītu un ekspluatētu pastāvīgu tvaiku savākšanas iekārtu (TSI) muliņu teritorijā. VNT ir pārliecināti, ka TSI uzstādīšana sekmēs vides standartu paaugstināšanu Ventspilī un pozitīvi ietekmēs stabilu kravu apgrozījumu ostā.

Ventspils brīvostas pārvalde ziņo par kritumu kravas pārkraušanas apjomos, minot arī VNT, kā arī uzsver šāda fakta negatīvo ietekmi uz Ventspils brīvostas un Ventspils pilsētas finanšu rādītājiem, tomēr ne Ventspils brīvostas pārvalde, ne Ventspils pašvaldība neizrāda atbalstu un efektīvu rīcību, kas nākotnē nodrošinātu kravu plūsmu pieaugumu Ventspils ostā.

"Es patiesi ticu, ka VNT, Latvijai un it īpaši Ventspilij ir potenciāls kļūt par naftas produktu kravu pārkraušanas maģistrāli, tomēr attīstīt uzņēmumu Ventspilī, nodrošināt un piesaistīt kravu plūsmu pašreizējos apstākļos ir apgrūtinoši. Jau pāris gadus Ventspils pilsētas dome ir piemērojusi aizliegumu vairāku atļauju saņemšanai ar nosacījumu, ka tas tiks atcelts brīdī, kad būs pieejams TSI ieviešanas plāns. Mēs esam informējuši Ventspils brīvostas pārvaldi un Ventspils pilsētas domi par detalizētu plāna izstrādi jau pirms sešiem mēnešiem, taču Ventspils pilsētas dome turpina apšaubīt mūsu nodomu patiesumu. Ventspils pilsētas dome pareizi norāda, ka tā nav saņēmusi iesniegumu būvatļaujas izsniegšanai attiecībā uz pastāvīgās TSI būvniecību. Mēs to apzināmies, jo no sākumā mums jāsagaida saskaņojumi no citām varas iestādēm, tai skaitā no Ventspils brīvostas pārvaldes. Ņemot vērā, ka Ventspils brīvostas valdē ir četri pārstāvji no Ventspils pilsētas domes, viņi ir ļoti labi informēti par mūsu plānu uzstādīt pastāvīgu TSI," skaidro VNT ģenerāldirektors Larss Panclafs.

Neskatoties uz vairākiem VNT atgādinājumiem, pastāvīgās TSI uzstādīšanai nepieciešamā zemes gabala jautājuma izskatīšana tiek pārcelta no vienas Ventspils brīvostas valdes sēdes uz citu jau četrus mēnešus. Ventspils brīvostas pārvaldes izsniedzamo TSI tehnisko noteikumu jautājums šobrīd nav atbildēts jau piecus mēnešus.

"VNT kopš šī gada 15.maija ir gatavs uzstādīt konteinertipa pagaidu TSI. Taču Ventspils brīvostas pārvalde vēl nav apstiprinājusi konteinera īstermiņa izvietošanu, jo tā uzstāj uz nepieciešamības noslēgt apakšnomas līgumu iekārtas izvietošanai uz 30 m2 liela zemes gabala, lai gan likums ļauj šajā gadījumā piemērot mazāk birokrātisku pieeju. Kamēr šis jautājums netiks risināts no Ventspils vadības puses, mums nekas cits neatliek, kā pielāgot savu darbību maksimāli videi draudzīgu ar tiem resursiem, kas šobrīd ir mūsu rīcībā. Apstākļi, ar kuriem saskaramies šobrīd Ventspilī, nav labvēlīgi kravu pārkraušanas veicināšanai caur Ventspils ostu. Diemžēl Ventspils brīvostas un pašvaldības vārdi šajā gadījuma ar darbiem nesakrīt," atzīst VNT ģenerāldirektors Larss Panclafs.

Lai sabiedrībai dokumentāli parādītu TSI uzstādīšanas procesu, kas nereti tiek apgrūtināts dažādu birokrātisku šķēršļu dēļ, VNT mājaslapā – http://www.vnt.lv – ir publicēti divi hronoloģiskie pārskati, kuros tiek atspoguļoti un regulāri papildināti notikumi, kas saistīti ar pastāvīgu un pagaidu TSI uzstādīšanu.

Vispārīga informācija par TSI: http://www.vnt.lv/lv/vide/tsi/tvaiku-savaksanas-iekarta/

Pagaidu TSI hronoloģiskais pārskats: http://www.vnt.lv/lv/vide/tsi/pagaidu/

Pastāvīgās TSI hronoloģiskais pārskats: http://www.vnt.lv/lv/vide/tsi/pastaviga/

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)