Banner 980x90

SPRK: Elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem klienti būs jāinformē par kredītlimita sasniegšanu

Ilustratīvs foto/ Foto: Pilseta24.lv
Ilustratīvs foto/ Foto: Pilseta24.lv

Elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem klienti būs jāinformē par kredītlimita sasniegšanu, paredz Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) jaunā redakcijā pieņemtie noteikumi "Vispārējās atļaujas noteikumi elektronisko sakaru nozarē", kas stājās spēkā šā gada 1.janvārī.

Regulatorā aģentūru LETA informēja, ka noteikumos ietvertās prasības attiecas uz līgumiem, kas tiek slēgti, sākot ar šī gada 1.janvāri. Lietotāji, kuriem līgumi ir noslēgti iepriekš un kuros ir ietverts "kredītlimits", kas satur elektronisko sakaru pakalpojumu maksas ierobežojumu, ir tiesīgi vērsties pie komersanta ar lūgumu pārskatīt līguma nosacījumus un līgumā ietvert noteikumos minētās normas.

Līdzšinējā prakse liecināja, ka elektronisko sakaru komersanti un lietotāji līgumos ietverto atrunu par kredītlimitu izprot atšķirīgi. Lietotāji uzskatīja, ka, sasniedzot kredītlimitu, viņi tiks brīdināti vai arī pakalpojums tiks atslēgts, savukārt komersanti ar kredītlimitu saistīja lietotāja maksātspēju. Līdz ar to kredītlimita atrunas ietveršana līgumos nenozīmēja tūlītēju pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanu gadījumos, kad kredītlimits tika sasniegts.

Šāda situācija radīja neskaidrības un bieži vien lietotāji saņēma daudzkārt lielākus rēķinus, nekā bija plānojuši, jo pieņēma, ka komersants nepieļaus kredītlimita pārsniegšanu. Ar sūdzībām lietotāji vērsās arī SPRK. Lai meklētu risinājumu, regulators pēc konsultācijām ar elektronisko sakaru komersantiem grozīja noteikumus, paredzot jaunu normu, kas līgumos ietverama pēc nepieciešamības, proti, elektronisko sakaru pakalpojumu maksas ierobežojums.

Gadījumos, kad līgumā komersants ietver kredītlimitu un atrunu, ka pakalpojums var tikt pārtraukts vai ierobežots, pārsniedzot noteikto kredītlimitu, vienlaikus līgumā ir jāatrunā ne tikai maksas apmērs, bet arī saziņas veids, kādā komersants informēs lietotāju, ja izmantotais elektronisko sakaru pakalpojumu apjoms sasniegs noteikto maksas ierobežojumu, pēc kura tiks pārtraukta elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšana.

Tāpat jābūt atrunātam, kā komersants informēs lietotāju, ja tas atradīsies ārzemēs un izmantos viesabonēšanas elektronisko sakaru pakalpojumus - kādi būs nosacījumi, termiņi, ierobežojumi. Papildu līgumā jāatrunā kārtība, kādā komersants atjaunos elektronisko sakaru pakalpojumus, ja to sniegšana ir pārtraukta tādēļ, ka sasniegts maksas ierobežojums.

Izskatot lietotāju sūdzības, SPRK konstatēja, ka lietotāju un komersantu domstarpību situācijās lietotāji nav informēti par izmaiņām elektronisko sakaru pakalpojumu līgumā. Šādas situācijas veidojas, jo dokumenti, uz kuriem ir atsauces līgumā, ir pieejami tikai komersanta mājaslapā, un komersants neinformē lietotāju par šajos dokumentos veiktajām izmaiņām.

Lai novērstu šādus starpgadījumus, regulatora pieņemtie Vispārējās atļaujas noteikumi uzliek par pienākumu komersantam informēt lietotāju gadījumos, kad komersants veic izmaiņas lietotājam saistošajos noteikumos un saistošajā informācijā. Turklāt pēc lietotāja pieprasījuma komersantam bez maksas jānodrošina elektronisko sakaru līguma, tā pielikumu, kā arī komersanta izdotu dokumentu, uz kuriem ir atsauces līgumā, tajā skaitā atsauces uz komersanta mājaslapām internetā, drukāts eksemplārs ar katra dokumenta izdrukas datuma un laika identifikāciju.

Elektronisko sakaru komersantam arī jānodrošina dokumenta izdrukas datuma un laika identifikācija visiem tiem komersanta mājaslapā esošiem dokumentiem, uz kuriem līgumā ir atsauces. Iespēja saglabāt un izdrukāt dokumentus ar datuma un laika identifikāciju, mazinās lietotāju un komersantu domstarpības par spēkā esošā līguma redakciju.

Vienlaikus SPRK aicina elektronisko sakaru komersantus nepiemirst par Vispārējās atļaujas noteikumos ietvertajām jaunajām prasībām attiecībā uz lietotāju tiesību aizsardzību un tās aktīvi ieviest.

Papildu SPRK atgādina interneta pakalpojumu sniedzējiem, ka jau aizvadītā gada nogalē spēkā ir stājusies regula, kas nosaka prasības interneta pakalpojumu līgumos ietvert noteikta veida informāciju, lai nodrošinātu piekļuvi atvērtam internetam.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)