Piltenes vidusskolas skolotāja Anda Čaikovska dāvinājumā saņem datoru
Vakar, 29.augustā, izglītības programmas "Iespējamā misija" 18 jaunie skolotāji un septiņas skolas saņēma datoru un projektoru dāvinājumu no programmas dibinātāja "Lattelecom". Datoru saņēma arī Piltenes vidusskolas fizikas un bioloģijas skolotāja Anda Čaikovska, informē programmas "Iespējamā misija" pārstāvji.Savā pieteikumā programmai "Iespējamā misija" Anda Čaikovska norāda, ka būdama fizikas skolotāja mēģina savos skolēnos attīstītu prasmi domāt par apkārtējo pasauli dabaszinātņu ietvarā. Kāpēc ir varavīksne? Kā berzes spēks ietekmē bremzēšanu? Kāpēc vieglāk peldēt ūdenī, nevis sīrupā? - jaunā skolotāja no saviem audzēkņiem sagaida nevis formulu iekalšanu, bet izpratni. "Ne katrs skolēns kļūs par fiziķi, bet katrā var rosināt izpratni par to - galu galā ar fizikas un citu dabaszinātņu likumsakarībām, paši to neapzinoties, saskaramies ik uz soļa."
Dāvinājums ļaus jaunajiem skolotājiem arvien vairāk mācību procesā izmantot mūsdienu tehnoloģijas. Globālajā tīmeklī pieejamā informācija, demonstrācijas, praktiskie uzdevumi, interaktīvie darbarīki palīdzēs skolēniem labāk apgūt mācību saturu, patstāvīgi vingrināties un saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti, risināt reālas problēmas, izmantojot datus, konsultēties ar ekspertiem un veidot kopīgus projektus interneta vidē.
To apliecināja arī pērn "Lattelecom" iniciētais tehnoloģiju mēnesis, kad skolēni fizikas stundās realizēja mācību projektu "Tehnoloģijas dzīvei!" un praktiski nostiprināja fizikas zināšanas, veidojot televīzijas antenas no sadzīvē pieejamiem priekšmetiem, norāda programmas "Iespējamā misija" pārstāvji.
"Jaunieši ir aktīvākie informācijas tehnoloģiju lietotāji ikdienā, tāpēc ir būtiski apvienot akadēmiskos mācību procesus ar tehnoloģiju sniegtajām iespējām, padarot mācību vielu interesantāku un vienkāršāk uztveramu," teica "Lattelecom" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
"Iespējamās misijas" programmas attīstības vadītāja Zane Oliņa norāda, ka tehnoloģiju izmantošana mācību procesā vairs nav apspriežams jautājums, tam jākļūst par ikviena skolēna un skolotāja ikdienu. Tehnoloģijas un interneta pieejamība paplašina skolotāju iespējas piekļūt labākajai pasaules praksei un materiāliem, profesionāli pilnveidoties sadarbībā ar kolēģiem, produktīvāk organizēt savu darbu un sadarbību ar skolēniem un vecākiem.
"Mēs ļoti ceram, ka tuvāko dažu gadu laikā dators ar interneta pieslēgumu un videoprojektors katrā klasē Latvijā kļūs par normu, vienlaikus ar labāku datoru un interneta pieejamību katram skolēnam un arvien gudrāku un jēgpilnāku moderno tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā," par tehnoloģiju izmantošanas nozīmi saka Z. Oliņa. Uz sarakstu